Silltårta

Den supergoda silltårtan är klar! Jag har två stycken som står och väntar i kylskåpet på att avnjutas till lunchen ihop med lite annat smått och gott.



 
Recept:
Till en tårta, 8-10 personer.
2 förp. / 6st hönökaka

1:a lagret
5 dl riven västerbottenost
1 dl finhackad gul lök
3 dl gräddfil

2:a lagret
6 hårdkokta skivade ägg
1-2 krdm vit eller svartpeppar
2 dl lättmajonnäs

3:e lagret
2-3 dl strimlad isberg och annan sallad om man önskar
1 burk löksill 600gr
1 burk senapsill 260gr
1 burk tomatsill 275gr

Gör så här:
Placera ut två halvor hönökaka till en rund platta. Riv osten och blanda med den hachade löken och gräddfilen, bre ut röran på 1:a botten. Nytt lager med hönökaka och bre på majonnäsen lägg ut de skivade äggen, salta och peppra. Nytt lager med hönökaka bre på lite majonnäs så fastnar den strimlade salladen bättre, placera sen ut sillen garnera med gräslök och dill, jag har också garnerat med lite rädisor och rödlök.

Färdig att äta!

Nu önskar jag Er alla riktigt glad Midsommar!
Många kramar!

1 kommentar:

  1. Den såg verkligen god ut. Får se till att spara receptet till framtida bruk. Kul att du gillar min blogg och att du hittade in till mig för då hittade jag ju dig också. Fina saker du fixar till i din verkstad.

    Ha en fortsatt trevlig midsommar!
    kram Ullis

    SvaraRadera