Övernattningsväska

I Eftermiddags packade Phoebe sin lilla väska med glittrande ögon och ett stort leende på läpparna. Hon skulle nämligen få åka med mormor hem och sova över där, alldeles själv :)



Det är "Lill Goggel" som tittar ut ur väskan


Tack så mycket! sa hon när vi sa hej då i hallen,...och nu får du ta hand om Ella!
Så nu undrar ni vad jag är för en slapp morsa som låter sin 3-åring ta hand bebisen, japp...visst är det så (not)!
Det blir väldigt tomt utan henne, men det är ju skönt för henne att få vila upp sig efter allt barnpassande;)

För en liten stund sen fick jag ett infall att börja måla i vardagsrummet. Har börjat plocka ner från väggarna, slipat och spacklat lite. Jag är egentligen inte så förtjust i målade väggar, då jag tycker det blir lite platt och kallt dessutom syns alla skavanker under mycket tydligare. Men nu fanns det en färgburk i källaren som jag gått å sneglat på och sen har jag småkräkits lite över tapeten som sitter där nu. Så målat blir det, annars får jag väl göra om det om jag inte blir nöjd.

Sambon kommit hem och har från och med nu semester.
Så nu ska vi äta pizza och dricka ett glas öl!

Trevlig kväll önskar vi i "Lilla Huset Bus" där det i kväll är lite mindre bus!
Kram!








3 kommentarer:

  1. Jisses så söt väska. Dom är väl för underbara de små liven. Tyst de ska bli ett tag. Låter spännande medmålning, blir väl bilder sen.. Mys nu med Älsklingen och ha de gott...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej vännen =) Men vad mysigt att åka till mormor och hennes resväska är ju bara för söt =)
    Tack för ditt mail jag kommer vilja beställa 2 st men skulle behöva dom till den 6 Aug skulle du hinna detta vännen =)? Hör av dig gumman Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen gumman nu har jag bestämt mig för vad jag vill att det ska stå på mina två tegelpannor =)
    På den första:

    De Vackraste sakerna i livet, kan inte ses eller röras.
    De skall kännas i ditt hjärta.

    På den andra:
    Med en vän delas minnet från igår, glädjen av idag,och hoppet av imorgon.

    Kram Tina

    SvaraRadera