Lökomslag


Igår blev det en tur till vårdcentralen med Ella igen och precis som jag misstänkte så har hon fått öroninflammation.
 Hon är verkligen inte piggelin utan gråter mycket, tar sig på huvudet och säger -Ajj! Jag vet inte om det är öronen som gör att hon har ont i huvudet också?

Det känns som vi har hela apoteket här hemma, det står en hel rad med olika mediciner hon ska ha i sig...Bricanyl för luftrören, Mollipect för slemet, Kåvepenin för öronen och så ska vi varva med Ipren och Panodil för värken.
Problemet är bara hur vi ska få i henne det, hon spottar ut det direkt...har provat med skopa, sked, spruta även att blanda med något annat.....inget funkar!
Är det någon som har något bra tips??

Jag har gjort små lökomslag som hon får ha i örat när hon sover, egentligen är det nog bättre med gul lök som är lite starkare men det hade jag ingen......lök luktar hon i alla fall:)

Önskar Er en fin fredag!
Lök-kram!


6 kommentarer:

  1. Mina barn fick vitlök i örat. Jag delade en vitlöksklyfta till lämplig storlek och satte fast den med plåster - och det funkade! I förskolor, skolor och barngrupper i vår stad sas det alltid när någon började få ont i örat: gör som mamma Larsson, stoppa en vitlök i örat! Mina barn har aldrig haft öroninflammation och jag tackar vitlöken för det!
    Hoppas din lilla blir bra snart, det gör så ont i hjärtat när de små är sjuka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Hoppas att hon kryar på sig snart:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Stackars din lilla tjej... hoppas att hon snart är pigg och kry igen! //kram maria

    SvaraRadera
  4. Åhhh stackars liten : / Min dotter hade fyra öroninflamationer på 15 månader men nu har hon inte haft det på över ett år : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Det där med lök, fast vitlök har jag hört talas om men har aldrig testat..
    Hoppas att lökomslaget hjälper, inget kul att ha ont =(

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. usch då, det låter inget vidare. Hoppas hon kryar på sig. Hittade din fina blogg på vägen då jag kollade in hos lite olika vänner.
    Önksar dig en skön helg// Pernilla

    SvaraRadera