Tomten naken!




Tomtens kläder hänger i vårt kök, tur det inte var den Tomten som kom på julafton:) Jag tror inte att någon är intresserad av att se Tomten naken!
Ibland stannar Ella, pekar på kläderna och utbrister,  -Neeej!!
Och vi kan inte annat än att hålla med henne,  -Neeej, Tomten är naken!!

Vi tar det väldigt lugnt här hemma, myser och njuter av julen.
Kvällen före julafton fick vi åka in med Lilla Ella då jag kände på mig att något inte stämde och mycket riktigt........öroninflammation...igen, tre dagar efter nyss avslutad kur, dubbelsidig dessutom. Så hon har inte riktigt varit lika pigg och sprallig som vanligt, nu hoppas jag verkligen att penicillinet biter den här gången, för hennes skull.

Om man förbiser öroniflammation så är jag väldigt nöjd med denna julen. Vi har haft det lugnt, stressfritt, ätit god mat och umgåtts med familjen, det är väl det det hela går ut på.....julefrid, eller hur!

Önskar er en fin dag!
Familjekram!


9 kommentarer:

  1. vilken superfin "girlang" tur att tjejen börjar piggna på sig..gott nytt år på er.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi..NEJ inte vill vi att Tomten ska va naken!!Men det va rätt gulligt med hans kläder på tork..Usch stackars lilla tös..jag kommer ihåg när mitt mellanbarn va liten..ständiga öroninflammationer..jobbigt...hoppas hon blir bra nu då!!!
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  3. Vilka söta kläder!
    Neej en naken tomte vill jag inte få besök av...! ;)

    Ser ut som om ni haft en mysig jul!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. Bara så söööta kläder.Vill heller inte få besök av en naken tomte.Hihi.Hoppas att tjejen kryar på sej,Ser ut som du haft en mysig jul.Önskar dej en skön torsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt pynt, och som sagt det var väl tur att tomten hade kläderna på när han kom ;) Hoppas att Ella kryar på sig snart.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Åh vilka härliga tomtekläder, fast här vill i alla fall jag gärna se tomten naken (då det var käre Mr D som var tomte i år;) Usch och fy för öroninflammation stackare hoppas verkligen att medicinen tar.

    Imorgon får du se min version av dina vackra vackra hyllor;) Självklart länkat till dig. Tack än en gång för denna inspiration jag formligen älskar mina hyllor;)

    Önskar dig en fortsätt fridfull jul

    SvaraRadera
  7. Så gulligt, vilken söt juldekoration:)
    Hoppas öroneländet ger med sig nu:(
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. Men ÅÅåå, så söta kläder, förstår att lilltösen blir förskräckt... vem vill se tomten naken? *fniss*. Hoppas hon mår bättre. Kram Malin

    SvaraRadera