En helt galen helg!







Jag har haft en helt galen helg....eller egentligen har jag haft en helg med en helt galen 41/2 åring. Det är nog så att Phoebe som alltid varit en väldigt snäll och försiktig liten tjej nu har hamnat i vad vi misstänker en 4-årstrots, och nu jädrar tar hon igen för all tid hon varit snäll minsann. Ibland blir det svårt att hantera när man inte gör annat än å kämpar för att försöka hålla lugn här hemma och emellanåt blir jag helt uppgiven. För att sätta gränser och visa att hennes handlingar ger konsekvenser får hon inte göra vissa saker, som t.ex, se på tv, inget fredagsmys eller gå på gympan men det känns som om hon snart inte får göra någonting. Jag hoppas den här perioden snart går över. Ikväll ska vi i alla fall på gympan!

Men en sak jag gjorde under helgens galenskaper var att sätta tapet innanför dörrarna på vitrinskåpet, en riktigt häftig gammal 70-talstapet. Får man tag på lite gamla billiga tapeter eller har kvar någon bit från tapetsering är detta ett bra och enkelt sätt att förnya sitt skåp på, lätt att byta tapet om man plötsligt känner för något helt annat kanske en röd tapet till jul.
Jag tycker matrummet fick en mycket coolare feeling!

Hoppas ni haft en fin dag och en bra start på veckan!
Galenkram

6 kommentarer:

  1. Såå vackert...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, är det trots hos er med. Här hemma är det 2års trots för fulla muggar och håller med dig. Det är jättejobbigt ibland medan andra dagar går galant. Ibland gör man inget annat än skäller. Tur att man vet att det är en övergångsperiod

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Här e likadant! En 2,5 åring som är smått tokig just nu! Arg och sur och skäller på oss, ska inte göra som vi säger och slänger sig på golvet och surar när hon inte får som hon vill!!! Men ack sånt charmtroll hon är ändå! :-)
    Mina stora barn var inte sådana här, vad jag minns...

    Snyggt med tapeten! Får man fråga hur du fick fast den?

    Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Ja, disse barna:) husker selv når mine var på den alder:)
    Alle aldre har sin sjarm :)
    For et utrolig herlig skap, kjempe stilig med tapet i dørene:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvaraRadera
  5. God morgon!
    Då får se det från den ljusa sidan och tänka att nu vet ni iaf att tjejen har en egen vilja och att ingen smärtfritt sätter sig på henne.
    Min äldsta dotter som snart är 16år har än idag inte riktigt haft någon trotsålder inte heller gjort någon tonårsrevolt. Kan säga att hon ibland är för snäll för sitt eget bästa och det utnyttjas av vissa...
    Vad häftigt det blev med tapeterna. Hur har du fäst dem?
    Ha nu en bra tisdag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. kanonsnyggt och en bra o billig idé..

    Kram Mia

    SvaraRadera